ZIGNL voor groot - en detailhandel

Wat kan het voor u betekenen?

ZIGNL is toegewijd om retail te laten accelereren in hun vermogen om te reageren op veranderingen.


Welke data?

Voor deze usecase gaan we uit dat onderstaande data beschikbaar is om ingeladen te worden in ons ZIGNL platform:

  • Weer gegevens, dit is open data en wordt standaard ingelezen in het ZIGNL platform
  • Inkoop gegevens
  • Verkoop gegevens
  • Klant gegevens
  • Personeels data, zoals bijvoorbeeld ziekteverzuim
  • Facebook data
Wat kan het betekenen?

Onderstaand een aantal relevante artikelen over wat BI kan betekenen voor u.

10 Critical Considerations in Selecting Retail and Direct Business Intelligence Solutions
Business Intelligence in Retail Industry
How Retail Businesses Use Business Intelligence to Maximize Profitability

Use Case
ZIGNL Insights

FashionNL is een middelgroot fictieve kledingzaak met ongeveer 25 werknemers. ZIGNL Insights bevat rapportages waarin, weerdata (open en dus gratis) gecombineerd word met Facebook promotie data en verkoop cijfers. Hieruit blijkt het logische gegeven dat het op een regenachtige dag en op een erg warme dag erg rustig is in de winkel. Vlak voordat deze weertypes voorspeld worden zet FashionNL, Facebook-Promoties in om te zien of er, ondanks het weer, toch meer bezoekers naar de winkel komen. Uit analyse blijkt dat dankzij de Facebook promoties er meer klanten bereid zijn om door de regen naar de winkel te komen. Echter is er geen verandering merkbaar op de hele warme dagen.

ZIGNL Analytics

Sanne werkt bij FashionNL en heeft het vermoeden dat het soms, maar niet altijd, drukker is nadat de winkel een nieuwe etalage heeft ingericht. Om dit te staven plaats de kledingwinkel een apparaat dat het aantal passerende mobiele telefoons is gaan meten. Ook legt het vast hoelang mensen voor een etalage staan. Deze data wordt ingeladen in ZIGNL Analytics. Sanne opent hierop SelfService omgeving en raadpleegt deze gegevens en combineert dit met de sales data die al in het database aanwezig is. Het blijkt dat Sanne gelijk heeft, de winkel keten experimenteert nu met verschillende etalages om zo tot een groei in sales te komen.

ZIGNL Vision

De omzet van FashionNL wordt beïnvloed door vele factoren, zoals promoties, concurrentie, feestdagen, weer, seizoenen en lokaliteit. Een Predictive algoritme van ZIGNL Vision kan tot zes weken nauwkeurig de dagelijkse verkoop voorspellen. Betrouwbare verkoopprognoses stelt FashionNL in staat tot een accurate personeel planning, dat weer leidt tot een verhoging in productiviteit en motivatie.

Vragen?

Neem vrijblijvend contact op via info@ZIGNL.nl